Politica de retur
1. Clientul
- informează administratorul despre intenția de returnare, prin e-mail în 10 zile lucrătoare de la primirea produselor, specificând numărul facturii care a însoțit produsele la livrare;
- așteaptă confirmarea, maximum 24 de ore;
- returnează produsele și în maximum 30 de zile primește contravaloarea facturii.
2. Comerciantul
Conform OG 130/2000
Art. 4. – (1) Comerciantul trebuie să transmită consumatorului, în scris sau pe un alt suport de informații durabil, la dispoziția sau accesibil acestuia, în timp util, în perioada executării contractului, următoarele:
- confirmarea informațiilor menționate la alin. (1), înainte de încheierea contractului;
- condițiile și modalitățile de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală, pentru cazurile prevăzute în prezenta ordonanță, sub forma clauzei următoare: „Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunță la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului”, redactată cu caractere îngroșate. În cazul omiterii acestei clauze, produsul sau serviciul este considerat livrat fără cerere de comandă din partea consumatorului, conform prevederilor art. 14;
- sediul comerciantului, la care consumatorul poate să își prezinte reclamațiile;
- informații privind service postvânzare și garanțiile oferite;
- condițiile de denunțare unilaterală a contractului, atunci când acesta are o durată nedeterminată sau o durată mai mare de un an.
(2) Dispozițiile prevăzute la alin. (1) lit. a), b), d) și e) nu se aplică în cazul serviciilor a căror execuție este realizată cu ajutorul unei tehnici de comunicație la distanță, dacă aceste servicii sunt furnizate o singură dată și facturarea lor este efectuată de operatorul de comunicație.
Art. 7. – (1) Consumatorul are dreptul de a denunța unilateral contractul la distanță, în termen de 10 zile lucrătoare, fără penalități și fără invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cădea în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 10 zile prevăzut pentru exercitarea acestui drept începe să curgă:
- pentru produse, de la data primirii lor de către consumator, dacă au fost îndeplinite prevederile art. 4;
- pentru servicii, din ziua încheierii contractului sau dupa încheierea contractului, din ziua în care obligațiile prevăzute la art. 4 au fost îndeplinite, cu condiția ca întârzierea să nu depășească 90 de zile.
(2) În cazul în care comerciantul a omis să transmită consumatorului informațiile prevăzute la art. 4, termenul pentru denunțarea unilaterală a contractului este de 90 de zile și începe să curgă:
- pentru produse, de la data primirii lor de către consumator;
- pentru servicii, de la data încheierii contractului.
(3) Dacă în perioada celor 90 de zile informațiile prevăzute la art. 4 sunt furnizate consumatorului, termenul de 10 zile lucrătoare pentru denunțarea unilaterală a contractului începe să curgă din acel moment.
3. Procedura de depunere a unei reclamații
3.1 Ce este o reclamație / sesizare?
“Prin petiție se înțelege cererea, reclamația, sesizarea sau propunerea formulată în scris ori prin poștă electronică, pe care un cetățean sau o organizație legal constituită o poate adresa autorităților și instituțiilor publice centrale și locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor și ale celorlalte organe centrale, companiilor și societăților naționale, societăților comerciale de interes județean sau local, precum și regiilor autonome, denumite în continuare autorități și instituții publice”, conform art. 2 din O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor.
3.2 Cine poate depune o reclamatie la ANPC?
„Consumatorul – orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații, care acționează în scopuri din afara activității sale comerciale, industriale sau de producție, artizanale ori liberale ”, conform art. 2, pct. 2 din O.G. nr.21/1992 privind protecția consumatorilor, republicată.
- Reclamațiile și sesizările adresate ANPC pot fi depuse doar de către consumatori persoane fizice.
- Divergentele între operatorii economici nu intră în sfera de competență a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.
„Petitiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiționarului nu se iau în considerare și se clasează”, conform art. 7 din O.G. nr. 27/2002.
3.3 Cum depuneti o reclamație?
Vă rugăm să apelați la această modalitate numai dupa ce încercați să rezolvați amiabil problema cu operatorul economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul.
În situația în care nu ați ajuns la o înțelegere cu vânzatorul sau cu administratorul unității, atunci aveți dreptul să depuneți o reclamație la Comisariatul Judetean pentru Protecția Consumatorilor.
Primirea reclamațiilor de la consumatori se face la sediile Comisariatelor Județene pentru Protecția Consumatorilor, în funcție de raza teritorială în care își desfășoară activitatea operatorul economic.
Conform prevederilor legale reclamațiile și sesizările se fac în format scris sau în format electronic și se transmit prin poșta clasică sau electronică la sediile comisariatelor județene sau se depun personal.
Reclamatia sau sesizarea se face în nume personal.
Reclamația/sesizarea dumneavoastră se rezolvă în termenul legal (conform prevederilor O.G. nr. 27/2002), cu condiția ca aceasta să fie însoțită de toate documentele probatorii, respectiv factura fiscală, bon fiscal sau chitanța, contract, certificat de garanție sau alte documente, după caz.
Reclamatiile dvs. pentru a putea fi instrumentate de catre comisarii din cadrul Comisariatelor Judetene trebuie să îndeplinească condițiile prezentate mai sus. În caz contrar acestea se clasează din lipsă de informații.